Femelle.no | Våre bloggere | Blogge hos oss? | Ukens konkurranse | Få nyhetsbrev

Arkiv for januar 2015

shoe
Hils på de nye skoene mine. Tror kanskje jeg er bittelitt forelsketshoes

gliiisDa har vi måkt av all snøen fra verandaen, gårdsplassen og vi har til og med lagt opp ved slik at vi slipper å gjøre det resten av vinteren. Det var så utrolig godt å være ute å gjøre noe, og ikke minst godt å få det unnagjort. Vi har faktisk ligget litt for mye på latsiden i hele vinter når det gjelder måking, så du kan tro det var mye snø som hadde samlet seg på verandaen… Herregud sier jeg bare! Men nå er det ute av verden, og vi kan gå ut på verandaen uten å bli klissvåt etter fem sekunder, hehe. Men over til noe annet! Jeg tenkte å vise frem den freshe jakken som kom i posten forleden dag. Jeg er superfornøyd med den, og elsker fargen! Du finner den her i flere farger til kun 130kr. eBay altså, jeg får aldri nok ♥

IMG_9151Forleden dag var den store bakedagen, og jeg fikk mikset sammen en god del! Sunn og god lunsj er utrolig viktig, og det krever ikke mange minuttene. Ingredienser jeg har benyttet meg av er brokkoli, paprika, skinke, ost, purreløk, egg, mango og banan. Matmuffinspakke og sunnere brødmix har jeg kjøpt på helsekost, men produktene kan også bestilles her. Der kan du også finne helt fantastiske produkter som har lavt sukkerinnhold, uten gluten osv.
IMG_9154
Eggemuffins: 5 egg, 2 ss mager kesam, 3ss havregryn og det fyllet du måtte ønske. Jeg brukte paprika, purreløk, brokkoli, revet ost og skinke. Sett stekeovnen på 180 grader, bland alt av ingredienser i en bolle, og hell over i muffinsformer. La de stå midt i ovnen i ca 20 minutter. Eggemuffinsene kan du fryse, eller legge i en lukket boks i kjøleskapet slik at du har utover uken. IMG_9157

Mango og banan smoothie: En halv banan, håndfull frosne mangobiter, 2 ss mager vanilje kesam, og ferskpresset apelsinjuice i ønsket mengde. Bland alt i en smoothie maskin til du har fått ønsket konsistens.
IMG_9152
Matmuffins med ost og skinke: Disse er fantastiske! Her har jeg benyttet meg av matmuffinsboksen, med smak av biff, løk og tomat. Bland sammen deigen, og tilsett ønsket fyll. Jeg tilførte deigen hakket paprika, skinke, purreløk og revet ost. Disse kan jeg virkelig anbefale! Passer like fint som frokost, eller en lett middag. Mange herlige smaker, som metter skikkelig.
IMG_9158
Sunnere brødmix: Dette brødet er helt uten hvete, soya melk og gjær, så er du allergisk mot noe av dette passer dette brødet perfekt. Ikke nok med det men det inneholdet 21% fiber, og kun 1g karbohydrat pr skive! Denne brødmixen kan brukes til mye, og du kan tilsette brødet med utallige ingredienser som gjør at smaken eksploderer, og brødet blir mer enn bare brød!

Denne helgen har gått skremmende fort, og jeg har ikke fått gjort halvparten av det som egentlig skulle gjøres. Kunne virkelig trengt en dag mellom søndag og mandag! Jeg får prøve å gjøre det mest nødvendige før jeg setter meg i bilen og reiser på jobb. Men før jeg reiser på jobb tenkte jeg å dele mine siste instagrambilder med dere! Er mye flinkere til å oppdatere der, så hvis dere vil følge litt ekstra med kan dere følge meg her. Legg gjerne igjen navnet på instagramkontoen din, jeg trenger masse inspirasjon ♥

myinsta1. Dinner is served 2. Har definitivt fått drømmejobben! 3. Kinda miss this 4. Mine fine♥ 5. Godt nytt år! 6. What a day… Først punkterte jeg, så mistet jeg nøkkelen til bilen, og datt rett på isen å slo kneet mitt 7. Selv om alle sier »De beste jentene», vet jeg at ingen slår disse to! 8. Jul, og familiekos♥ 9. Hadde det fantastisk på Fosen sammen med fine Odin! 

bh hoh mda sbPicMonkey Collagewoh
Genser BikBok Jakke Vero Moda Jeans BikBok Sko Nelly Veske Dixie Klokke ASOS

God morgen, og god lørdag ♥kaffei

Denne dagen startet utrolig fint, med kaffe på sengen og mørk sjokolade. Herlighet så godt det er med helg! Har ingen spesielle planer for resten av dagen, men skal prøve å ta litt antrekksbilder til dere- for det begynner å bli en god stund siden sist, hehe. Uten om det skal jeg skrive ferdig innlegg om tips til lunsj, og litt andre innlegg som skal postet utover i uken. Er veldig opptatt med jobb fra mandag til torsdag, så når uken kommer har jeg ikke sjangs i havet til å lage nye innlegg, så jeg skal prøve å bli litt flinkere i helgene slik at dere har litt å lese på. Jeg vet selv hvor kjedelig det er å refreshe hver dag uten et eneste nytt innlegg, hehe. Shortsen og toppen som dere ser på bildet var den jeg kjøpte med fra bikbok i går. Den er så utrolig herlig!!

kafemakroner
For en fantastisk dag jeg har hatt så langt! Dagen startet med en hudlege time som gikk over all forventning, og når jeg var ferdig kom Ingri å tok meg med på Lykkelige dager. Der spiste vi helt utrolig god mat, herlige makroner, og den beste raw kaken jeg noen gang har smakt. Jeg håper virkelig jeg finner oppskrift på nøyaktig samme kake, for smaken sitter der enda! Den fine, koselige kafeen er virkelig verdt turen innom, det må jeg virkelig si! Du finner den ved siden av Husflid i gågata på Lillehammer. Etter det koselige kafemøtet gikk vi innom BikBok for å se på salget som var der, og jammen ble det med noe hjem i dag også. En jumpsuit og en pyjamas var virkelig det jeg trengte nå, hehe! Jeg fikk også handlet litt forskjellig til bakingen som skal foregå i helgen. Jeg har fått en utrolig dårlig vane med å kjøpe lunsj på butikken, men nå skal det bli andre boller! Hvis bakingen går som planlagt kommer det et eget innlegg med oppskrift til dere. Men nå må jeg runde av! Håper dere har fått en finfin start på helgen ♥
salatminfin

j
1 banan, en håndfull med frosne skogsbær, 2 ss gojibær, halv boks med mager vaniljekesam, en håndfull med havregryn, tilsett apelsinjuice i ønsket mengde for å få en fin tykkelse. Server smoothien med noen isbiter.


Noen flere som er oppe nå? Litt tidlig for noen av dere, men her kaller jobben om noen få strakser, så jeg tenkte bare å tipse dere om denne supergode smoothie før jeg ønsker dere en finfin onsdag ♥ Kun en dag og noen få timer igjen til helg, og jeg kan ikke si annet en at det skal bli supergodt! På fredag skal jeg møte Ingri og Hanna på Lillehammer, og når jeg tenker meg om har jeg ikke en eneste plan på lørdag eller søndag. Det skal bli godt å slappe helt av uten å tenke på noe som helst annet!

Det å finne motivasjon til trening kan være vanskelig, og jeg vet hvordan det er å ikke orke, føle at man ikke har tid eller tenke at det blir for mye. Derfor tenkte jeg å dele mine tips til hvordan du kan komme i gang med trening! Og husk, dette funket for meg, men det er ikke sikkert det funker for deg.
free-vector-nike-just-do-it-logo_090584_NIKE_Just_do_it_logo• Ikke kom med unnskyldninger for deg selv. »Jeg har ikke tid», er noe jeg fortalte meg selv utrolig mange ganger, men når jeg har begynt, har jeg faktisk tid. Jeg jobber fra 07.00 – 20.00 og før jeg reiser på jobb pakker jeg en liten treningsbag med det nødvendige, og reiser på trening rett etter jobb. Da har jeg en intens økt på ca en, til to timer. Selv om det blir litt mindre søvn, har jeg fortsatt tid til å reise på trening. Det handler om å ta seg tid til å trene, det er rett og slett en prioritering.

• Sett deg et mål for hver gang du skal trene. Da vet du hva du skal gjøre, og har du fått fullført målet ditt etter endt treningsøkt er det en liten motivasjon i seg selv.

• Sist gang jeg startet å trene, startet jeg alt for hardt i kanskje en måned før jeg mistet all motivasjon. Ikke start for hardt, ta det heller litt rolig og gå oppover.

• Treningsklær. Herlighet så mye motivasjon jeg fikk etter at jeg mottok flere pakker med fargerikt tøy, og gode sko. Det gir meg så utrolig mye, og når det ser bra ut er det enklere å få de på! Og når treningsklærne er kommet på, er ikke dørstokkmila så forbanna lang lengre.trening3• Ikke sammenlign deg selv med alle andre på trening. Det kan være at du er på et helt annet stadie i treningen, og når du ikke får til å prestere det »alle» andre får til, kan du oppleve å miste motivasjonen. Tenk kun på deg selv, og det du skal få til!

• Treningssenter er mitt verste mareritt, helt til jeg forstod at det var ingen som så rart på meg da jeg løp som en stukket gris på mølla. De fleste tenker kun på seg selv på trening, og er det noen (unnskyld) idioter som står å kommenterer, eller glaner har de ingenting å gjøre der. Da er det dem som tabber seg ut!

• Om du ikke vil trene på treningssenter kan du laste ned flere apper som viser deg enkle øvelser du kan gjøre hjemme. Mine favoritter her er Daglig trening, Casall T.O.D og Nike training. Her får du fine tips om enkle øvelser som alle kan fullføre.trening
• Last ned Netflix! Jeg lastet ned Netflix og fant meg en serie jeg kunne se på under løpingen. Da gikk det så utrolig kjapt, og plutselig hadde jeg jogget i en time! Da fokuserer du på serien, og ikke på tallene som vises. ja• De fleste blir opptatt av kosthold når de starter å trene, men ta det veldig forsiktig her. Det kan ofte bli for mye å holde styr på, men får du det til er det jo helt fantastisk! En app jeg vil anbefale for å holde styr på kosthold er Myfitnesspal. Her kan du scanne matvarer for å få en oversikt av hva du putter i deg i løpet av dagen, og hvor mye kalorier du putter i deg. De gir også tips til andre apper som er relevante for deg, og din trening.

• Tren med andre, og for all del! Spør en instruktør eller noen andre hvis du er usikker på en øvelse. Det kan gå skikkelig galt hvis du holder på for lenge i feil stilling.

• Ikke gi opp, for alle kan få til bare de vil!

Da ble det endelig helg på denne frøkna også! Jeg måtte jobbe litt ekstra på fredag og i dag, men nå er jeg ferdig og det kjennest helt greit! Det har vært litt mye i det siste, så det å få slappet av i kveld og i morgen skal jeg virkelig klare, hehe. Selv om jeg skal ta det helt rolig har jeg klart å plottet inn noen trenigsøkter, så i morgen tidlig reiser jeg på trening, og etter trening skal jeg bake litt sunne usunnheter som jeg kan spise utover uka. Jeg har blitt helt ekstrem når det kommer til sjokolade (generelt søtsaker), så jeg håper det slipper hvis jeg klarer å ordne noe sunt, som smaker skikkelig godteri, haha.


Jeg fikk meg en fin overraskelse da posten kom på fredag, for da kom nemlig de fine skoene mine jeg bestilte på søndag. Jeg har aldri eid en eneste Nike sko, så når det dukket opp et fresht par i herlig farge, måtte jeg trø dem på meg og reise på trening. De er helt fantastiske, og jeg gleder meg allerede til det neste paret kommer. Nike frelst på bare noen dager? Jepp!

Kjære NIKE, velkommen i skapet ♥
shoesnike skooo