Det å finne motivasjon til trening kan være vanskelig, og jeg vet hvordan det er å ikke orke, føle at man ikke har tid eller tenke at det blir for mye. Derfor tenkte jeg å dele mine tips til hvordan du kan komme i gang med trening! Og husk, dette funket for meg, men det er ikke sikkert det funker for deg.
free-vector-nike-just-do-it-logo_090584_NIKE_Just_do_it_logo• Ikke kom med unnskyldninger for deg selv. »Jeg har ikke tid», er noe jeg fortalte meg selv utrolig mange ganger, men når jeg har begynt, har jeg faktisk tid. Jeg jobber fra 07.00 – 20.00 og før jeg reiser på jobb pakker jeg en liten treningsbag med det nødvendige, og reiser på trening rett etter jobb. Da har jeg en intens økt på ca en, til to timer. Selv om det blir litt mindre søvn, har jeg fortsatt tid til å reise på trening. Det handler om å ta seg tid til å trene, det er rett og slett en prioritering.

• Sett deg et mål for hver gang du skal trene. Da vet du hva du skal gjøre, og har du fått fullført målet ditt etter endt treningsøkt er det en liten motivasjon i seg selv.

• Sist gang jeg startet å trene, startet jeg alt for hardt i kanskje en måned før jeg mistet all motivasjon. Ikke start for hardt, ta det heller litt rolig og gå oppover.

• Treningsklær. Herlighet så mye motivasjon jeg fikk etter at jeg mottok flere pakker med fargerikt tøy, og gode sko. Det gir meg så utrolig mye, og når det ser bra ut er det enklere å få de på! Og når treningsklærne er kommet på, er ikke dørstokkmila så forbanna lang lengre.trening3• Ikke sammenlign deg selv med alle andre på trening. Det kan være at du er på et helt annet stadie i treningen, og når du ikke får til å prestere det »alle» andre får til, kan du oppleve å miste motivasjonen. Tenk kun på deg selv, og det du skal få til!

• Treningssenter er mitt verste mareritt, helt til jeg forstod at det var ingen som så rart på meg da jeg løp som en stukket gris på mølla. De fleste tenker kun på seg selv på trening, og er det noen (unnskyld) idioter som står å kommenterer, eller glaner har de ingenting å gjøre der. Da er det dem som tabber seg ut!

• Om du ikke vil trene på treningssenter kan du laste ned flere apper som viser deg enkle øvelser du kan gjøre hjemme. Mine favoritter her er Daglig trening, Casall T.O.D og Nike training. Her får du fine tips om enkle øvelser som alle kan fullføre.trening
• Last ned Netflix! Jeg lastet ned Netflix og fant meg en serie jeg kunne se på under løpingen. Da gikk det så utrolig kjapt, og plutselig hadde jeg jogget i en time! Da fokuserer du på serien, og ikke på tallene som vises. ja• De fleste blir opptatt av kosthold når de starter å trene, men ta det veldig forsiktig her. Det kan ofte bli for mye å holde styr på, men får du det til er det jo helt fantastisk! En app jeg vil anbefale for å holde styr på kosthold er Myfitnesspal. Her kan du scanne matvarer for å få en oversikt av hva du putter i deg i løpet av dagen, og hvor mye kalorier du putter i deg. De gir også tips til andre apper som er relevante for deg, og din trening.

• Tren med andre, og for all del! Spør en instruktør eller noen andre hvis du er usikker på en øvelse. Det kan gå skikkelig galt hvis du holder på for lenge i feil stilling.

• Ikke gi opp, for alle kan få til bare de vil!