IMG_9151Forleden dag var den store bakedagen, og jeg fikk mikset sammen en god del! Sunn og god lunsj er utrolig viktig, og det krever ikke mange minuttene. Ingredienser jeg har benyttet meg av er brokkoli, paprika, skinke, ost, purreløk, egg, mango og banan. Matmuffinspakke og sunnere brødmix har jeg kjøpt på helsekost, men produktene kan også bestilles her. Der kan du også finne helt fantastiske produkter som har lavt sukkerinnhold, uten gluten osv.
IMG_9154
Eggemuffins: 5 egg, 2 ss mager kesam, 3ss havregryn og det fyllet du måtte ønske. Jeg brukte paprika, purreløk, brokkoli, revet ost og skinke. Sett stekeovnen på 180 grader, bland alt av ingredienser i en bolle, og hell over i muffinsformer. La de stå midt i ovnen i ca 20 minutter. Eggemuffinsene kan du fryse, eller legge i en lukket boks i kjøleskapet slik at du har utover uken. IMG_9157

Mango og banan smoothie: En halv banan, håndfull frosne mangobiter, 2 ss mager vanilje kesam, og ferskpresset apelsinjuice i ønsket mengde. Bland alt i en smoothie maskin til du har fått ønsket konsistens.
IMG_9152
Matmuffins med ost og skinke: Disse er fantastiske! Her har jeg benyttet meg av matmuffinsboksen, med smak av biff, løk og tomat. Bland sammen deigen, og tilsett ønsket fyll. Jeg tilførte deigen hakket paprika, skinke, purreløk og revet ost. Disse kan jeg virkelig anbefale! Passer like fint som frokost, eller en lett middag. Mange herlige smaker, som metter skikkelig.
IMG_9158
Sunnere brødmix: Dette brødet er helt uten hvete, soya melk og gjær, så er du allergisk mot noe av dette passer dette brødet perfekt. Ikke nok med det men det inneholdet 21% fiber, og kun 1g karbohydrat pr skive! Denne brødmixen kan brukes til mye, og du kan tilsette brødet med utallige ingredienser som gjør at smaken eksploderer, og brødet blir mer enn bare brød!